tirsdag 7. august 2012

Tutorial bokkort til Scrap'a'Long

I dag legger jeg ut denne tutorialen hos Scrap'a'Long og her i bloggen min.
Vi har for tiden en utfordring med blomster og som du kanskje ser så er dette et blomstemønsterpapir, så boken hadde også passet perfekt for den pågående utfordringen vår

Jeg laget denne lille tutorialen etter inspirasjon fra en video av Tim Holtz, valentine mini book (og der er det også litt mer detaljert beskrevet)

Start med et 12x12 inch papir, kartong eller mønster.. det trenger ikke å være så tykt heller.. Fold langs 3,6 og 9 inch på begge sider. Brett så langs foldene. Skjær/klipp ved 3 og 9 opp til det er 3 igjen (en firkant) og så gjør det samme på motsatt side på 6 (se bilde under)


Brett så opp (den siden du ikke vil skal vises i boken skal være frem først, som under på bildet)


Når du kommer til enden på en "brettelinje" så legg under neste linje og brett så videre


Til slutt så ender du med baksiden frem på begge sider. Dra så ut arket fra ene siden (det er der du greier å legge ut tre finkanter på rekke), klipp av en liten strimle og legg lim på, brett inn..


Legg på lim igjen på den biten du har brettet inn og brett så denne inn..


Gjenta på andre siden og du har nå permene på boken din..


Slik blir den nå jeg nå legger den fra meg


For å lage ryggen bruker jeg tissuetap eller washitape, du kan også bruke en kakeserviett, papir eller hva du måtte ønske


Jeg liker å lage min så jeg har to lommer på toppen og tre på siden, jeg limer derfor de kantene jeg vil ha lukket


Slik blir den i midten


Boken klar til pynt


Denne skal bli bursdagskort til min supre svigerinne som fyller 40 år snart.. :D


Du kan pynte boken akkurat slik som du vil, med mye eller lite..

Her i alle fall min ferdig pyntet..

Tusen takk for at du tittet og håper at du fikk inspirasjon til å prøve selv...






Til min bok har jeg brukt
DCWV Street Lace pp
Tim H tissue tape
Distress Black Soot
Thikers
Tim H tag dies
Dylusions stempler
Blomster fra Prima
Bånd ukjent









Legger også denne boken ut på følgende to utfordringer






Klem fra LindaSS

4 kommentarer:

  1. Flott bokkort. Tusen takk for at du deltar hos NSHK. Klem

    SvarSlett
  2. Skikkelig kult bok-kort!!
    Tusen takk for at du deltar hos Papirpikenes verden:)
    klem,
    Synnøve B

    SvarSlett
  3. En liten bok som er helt perfekt til store anledninger :)
    Flott bidrag til utfordringen på Papirpikenes verden!

    Klem

    SvarSlett
  4. Nyydelig!
    Denne digga jeg!
    Takk for at du deltar hos Ppairpikenes Verden!
    Lykke til
    Klem Synnøve

    SvarSlett

Tusen takk for at du kikket inn på bloggen min
Thank you so much for looking in my blog
Linda