tirsdag 19. mars 2013

Homemade embellishments

Do you want new ideas to make your own embellishemts out of whatever stash you have... Well then you need to hopp on over to the StampARTic blog and see all the fab stuff the artsy team have done..
 
 
I have made tag and everything on it out of one of my coffeepackagings

Jeg har laget en tag, og alt på den er fra en tom kaffekapselboks (bortsett fra båndet da)


I have cut the tag with Tim Holtz Tag & Bookplate die and I tore off some of the top layer of the carton.. I then added som black geltos to the edges and some white in a random fashion.. Smeard it out with my fingers.. After this I used embossing ink and stamped with a Bo Bunny stamp, added some black UTEE and melted that with my heatgun.. next step was to stamp every edge with a Bo Bunny stamp and black Archival ink. I then added a thin layer of Soft Gel Medium gloss and when that was dry I added random parts of Gelatos gold.

Jeg brukte Tim Holtz sin Tag & Bookplate dies til å lage selve tagen.. deretter dro jeg av noe av topplaget på kartongen.. Videre la jeg på ett lag sort gelatos på kantene og litt hvit gelatos her og der..dette smurte jeg utover med fingrene.. Etter dette så embosset jeg et stempeltrykk fra Bo Bunny med sort UTEE, for så å stemple alle kanter med et annet Bo Bunny stempel og sort Archival ink.. Nest til slutt så tok jeg på ett tynt lag med Soft Gel Medium gloss og når den var tørr (brukte varmepistol) så brukte jeg gelatos gold på forskjellige steder..


The wings (TimH layerd wings die) started out the same way as the base (gelatos and tearing off the topp layer).. I then added embossingink and some sticky embossingpowder.. When that was melted I added a layer of Dry Fine Glitter.. The umbrellaman (TimH die) I did not tear off the paper  (as you can see he is still white), but just cut off the umbrella and misted with glimmer mist dazzling diamonds.

Vingene (TimH layerd wings dies) ble behandlet på samme måte som selve tagen med den sorte og hvite gelatosen og riving av toppen på kartongen.. Jeg tok så på sticky embossingpulver.. og over der ett lag med Dry Fine Glitter.. Paraplymannen (umbrellaman die fra TimH) lot jeg kartongen være som den var og bare sprayer ett lag med glimmer mist dazzling diamonds.. (paraplyen hans har skåret vekk)


The text is from Dylusions (DYR 37774), stamped with archival black ink and then added a layer of Mod Podge Sparkle... And on the bottom I added a little strip of TimH tissue tape.
The Hug Snug is colored with gelatos black and gold, dazzling diamonds and Mod Podge sparkle.

Teksten jeg har brukt er fra en dylusionsplate (DYR 37774), og der har jeg stemplet med archival black ink og på toppen har jeg smurt ett lag med Mod Podge sparkle.. På bunnen av tagen har jeg også festen en TimH tissuetape bit..
Bånded som er Hug Snug er farget med gelatos i sort og gull, glimmer mist dazzling diamonds og Mod Podge sprarkle..



 
 

 
So stop on over at StampARTic and see what rest of the wonderful artsy team have done with this one..
 
and plz also show us what you have done, we would love to have a look

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du kikket inn på bloggen min
Thank you so much for looking in my blog
Linda