søndag 9. november 2014

Vinskjulere

Hei alle sammen..
 
This is a post for the Norwegian scrapstore Scrapomania.no so this post is only in Norwegian.. but feel free to ask..
 
I går var jeg på scrappetreff i Molde... og der var det noen veldig snille damer som gav meg målene på herlige vinskjulere... tusen takk.. og som dere ser jeg ble helt hektet...
 
Jeg tok rett og slett og gjorde malen om til inch (for som dere vet, jeg elsker inch).. Målene kommer lenger ned i innlegget.. Julepapir jeg har brukt finner du så klart hos Scrapomania.no
 
 
Jeg lagde også noen kort, ett eskekort som du ser under her, en tag, ett pappakort med masse metall og ett helt enkelt kort med toppers på..

 
Eskekortet over er laget fra ett 6x6 ark og blomstene (og metallpynten) har fått gel medium på seg og masse glitter opp der igjen.
Tagen under her har jeg enkelt lagd en bagrunn med silksmaling, og så stemplet på stjernestempelet fra juleplaten med memento lux hvit, og holografic embossingpulver på der igjen..

 
Men over til de herlige vinskjulerne..

 
Jeg brukte ett 12x12 ark, ene siden lag fold på 2" og 10" og på andre siden skal hvert panel være 1 5/8", biten du får igjen på enden skal brukes til å limes sammen.. Du skal nå ha syv panel, og til disse skjærer jeg ut mønsterpapir i 7 7/8" x 1,5" (altså 1/8" mindre enn selve panelene er)..

 
Bunnen skjærer jeg opp langs alle folder, bretter inn og limer.. jeg limer også mønsterpapir på bunnen.  Toppen har jeg som du ser under her laget bannere av.. tar hull og setter i eylets for at båndet ikke skal ødelegge papiret. Du kan også så klart ha disse uten hull og bånd.. valget er ditt.. du kan tom velge å ikke ha noe på toppen i det hele tatt..

 
Så det var scrappedagen min i går.. nå skal jeg sette meg ned og kose meg med prosjektkitet for november... gled dere...
 
Klem LindaSS

1 kommentar:

Tusen takk for at du kikket inn på bloggen min
Thank you so much for looking in my blog
Linda